Petra en Michel Down Under

G'day mate...

Hallo allemaal!

We zijn in Sydney! Het is hier geweldig, maar ik zal even bij het begin beginnen..

Gisteravond zijn we aangekomen op Sydney International Airport (het is hier nu half 6 's avonds). De laatste vlucht van 9 uur was heel 'smooth'. Geen turbulentie ofziets. Ik geloof dat Michel de helft van de vlucht lekker heeft liggen pitten. Ikzelf heb de entertainmentset in de stoel voor mij eens goed bekeken.. We vonden de vluchten/ reis allebei erg meevallen. Bij aankomst was het even slikken.. we zijn er echt!

Laughing
We hebben een taxi genomen naar ons hotel (de chauffeur was niet heel erg blij met dit ritje, want het was ongeveer 5 minuten en maar 10 AUS$, haha..) Ons hotel was netjes en krap, maar het bed was heerlijk. Gelijk het raam open, want het had wel geregend maar het was zeker nog 16 graden. Lekker zonder jas buiten en een koude douche genomen. Nog effe wat tv gekeken en geluisterd naar de vreemde dierengeluiden buiten (geen idee wat voor beesten er hier allemaal leven) en toen vielen we alweer in slaap. Jetlag? Nooit van gehoord.. Om 5 uur vanochtend werd ik wakker van Michel, want die was 'uitgeslapen'. Gek he?!!
Tongue out
Hij is effe naar buiten gegaan om te roken en daarna toch weer in bed. Geslapen tot even voor half 10 en toen onszelf het bed uitgesleept. Ik had het gevoel nog 24 uur te kunnen slapen! Het ontbijt was eigenlijk al voorbij, maar van de aardige meneer de manager mochten we toch nog aanschuiven.

Daarna hebben we een taxi genomen het centrum in naar Elisabeth Bay, naar Roslyn Gardens. Daar zijn we nu in ons appartement. Heel gezellig en knus en van alle faciliteiten voorzien (zelfs internet op het balkon zoals jullie zien..) Het is heerlijk weer (ongeveer 25 graden

Cool
en afwisselend zon/ bewolkt). Daarnet zijn we lopend even de winkelstraten doorgegaan en hebben we boodschappen gekocht in de plaatselijke 'Deli'. Lekkere spullen allemaal, dus we hebben aardappeltjes, bloemkool en kipfilet gekocht en heerlijk witbrood met ham!!Lekker Nederlands en nee, nog geen krokodil ofzoiets.. Michel heeft het op dit moment vreselijk druk met alle bontgekleurde papegaaien die voor onze neus in de palmbomen zitten (en schreeuwen)vast teleggen met de camera van zijn ouders. Helaas dus nog niet beschikbaarals foto op dit blog...

Van wat we nu gezien hebben vinden we de huizen en de omgeving fantastisch! Vanavond gaan we echt richting centrum/ haven, dus dan kunnen we daar onze mening eens even over geven. We hebbenal een mooie foto uit de verte van de Harbour Bridge en de bovenkant van het Opera House...Michel komt er trouwens nu achter dat zijn pinpas hier niet werkt en dat het geld nog niet is overgeschreven naar zijn credit card. Lang leve de Postbank!! Gelukkig heb ik voor noodgevallen mijn VISA card mee..

Surprised

Zoals jullie wel lezen hebben we het vreeeeselijk druk (NOT) en zijn we nog lekker aan het afkicken van het drukke Nederland. We willen voorlopig absoluut nog niet terug dus...

Wink

Dikke kus vanuit Down Under!

Petra en Michel

PS: We hebben de eerste foto's geplaatst op onze website...