Petra en Michel Down Under

Dino's

How are ya'll goin'!

We zijn helaas al bezig met onze reis terug naar ons kleine koude kikkerlandje

Frown
. We hebben gisteravond (voor de vlucht Sydney-Hong Kong) en vanmorgen (voor de vlucht Hong Kong-Amsterdam) ingecheckt en onze stoeltjes terug al vastgelegd.

Maar dat wil niet zeggen dat we op onze kamer gaan zitten wachten totdat we kunnen gaan natuurlijk. Omdat het weer nogal onbestendig is hier de laatste dagen en de voorspellingen niet echt super waren hebben we besloten naar het Australian Museum te gaan. Toch nog even wat Australische cultuur opsnuiven. We zijn vanmorgen dus niet te laat opgestaan. We hebben eerst even ontbeten in ons hotel en zijn rond een uur of half 11 opzoek gegaan naar een taxi. Dat was deze keer geen probleem. Na een ritje van tien minuten en $9,- stonden we voor het museum. Het Museum of Sydney welteverstaan... Heeft die taxi chauffeur ons mooi voor het verkeerde museum afgezet...

Undecided
De eikel. Dus maar weer opzoek gegaan naar een taxi die ons uiteindelijk netjes voor het goede museum heeft afgezet.

Het Australian Museum is een museum wat voornamelijk tentoonstellingen heeft mbt allerlei Australische dieren. Zowel levend in skeletvorm als opgezet. Daarnaast hebben ze op dit moment een tentoonstelling over Dinosaurussen en Aboriginals. Was dus wel interessant. In ieder geval weer een hoop geleerd vandaag. Voor het eerst in mijn leven op de foto gegaan met een Velociraptor

Cool
! Ook de Aboriginal tentoonstelling was erg mooi. Onze ervaring is dat de Aussies erg vriendelijk en relaxte mensen zijn. Nou tegenover de Abi's zijn ze dat niet echt geweest. Zelfs tot een jaar of twaalf!!!! geleden blijken er nog Abi's onder verdachte omstandigheden gestorven te zijn
(ben blij dat we morgen weer terug gaan). Na heel wat uurtjes in het museum te hebben doorgebracht zijn we aan het einde van de middag te voet naar het hotel teruggegaan voor Petra haar middagdutje...

Rond 18:00 uur hebben we ons klaargemaakt voor ons laatste avondje Sydney (snik). We zijn bij James Squire in Darling Harbour lekker gaan eten. Ik had een lekker stukje zwaardvis en Petra een Scotch filet. Mjammie...

Rond half acht zijn we naar de Imax gelopen. Voor ons avondje Monsters vs. Aliens 3D. Leuk hoor met die Dame Edna brillen op in de bioscoop en schrikken van een balletje wat je in je gezicht krijgt...

Surprised
Na de film hebben er nog even lekker aan het water gezeten want ondanks de voorspellingen was het heerlijk weer. Nog even voor de laatste keer Darling Harbour op je netvlies zetten. Daarna zijn we op ons gemak teruggelopen naar ons hotel. Nu zijn we onder het genot van een borreltje dit ‘laatste' verhaaltje op ons weblog aan het zetten met de bijborende foto's.

Morgen is het inpakken en klaarmaken voor de lange reis terug. Wij hopen dat jullie via onze verhalen een beetje mee hebben kunnen genieten van deze fantastische vier weken. Wij vonden het in ieder geval leuk om te zien dat jullie onze verhalen hebben gelezen en willen jullie bedanken voor alle leuke reacties die jullie op ons blog hebben geplaatst. Wij hebben vanavond een toast uitgebracht op het feit dat dit niet onze laatste avond in Sydney is geweest. Wat ons betreft is Australië een fantastisch land en Sydney een geweeeeeeeldige stad!!!!!!!! En gaan we zeker nog een keer terug.

Tot snel in ons kleine Nederland.