Petra en Michel Down Under

Hiking, hights, fear, fun and sights

Helloowww allemaal!

Hier zijn we weer... We hebben gisteren (29 maart) nog geprobeerd ons verhaal en foto's te uploaden maar dat ging niet, want het internet doet het in het Mountain Heritageniet. Maar goed, de verhalen schrijven we wel gewoon natuurlijk en hier zijn ze dan. Beter laat dan nooit...

We hebben vandaag een redelijk intensieve, maar fantastische dag gehad

Tongue out
. Allereerst hebben we lekker ontbeten in het restaurant van het hotel en na dit heerlijke maal zijn we te voet richting het centrum van Katoomba gegaan. Daar aangekomen hebben we tickets gekocht voor de Explorer Bus Tour (en zakdoekjes gekocht voor mij, maar das een ander verhaal..
Undecided
). Om 10.45 uur ging de eerste hop on - hop off bus, een echte Engelse rooie dubbeldekker, richting de optionele 29 stops van vandaag.

Onze eerste stop was stop 10: de Katoomba Cascades. Daar zijn we gestart met een hiking walk met verschillende fantastisch mooie lookouts over de Blue Mountains en dwars door het regenwoud. Het ‘pad' had 1000 treden en we hebben er ongeveer 2,5 uur over gedaan om 2 kilometer verder het eindpunt te bereiken. Dat zegt genoeg denk ik... We hebben trappetjes en paadjes gelopen langs schitterende afgronden (....) en op uitkijkpunten gestaan waar je het warm van kreeg. Het was dus geweldig!

Na deze intensieve bezigheid zijn we met de Cable Way omhoog gegaan. Dit was een hele ervaring voor mij, aangezien het zeer (maar dan ook echt zeer) stijl was allemaal. Maar goed, deze was beter dan de Scenic Railway... Met de railway dacht ik het beste af te zijn, want meestal gaan treintjes voorzichtig en rustig aan naar boven. WRONG!!! Deze ging dus in een hoek van 52 graden omhoog en de bankjes keken naar beneden...

Surprised
Ammenooitniet he! Dat durfde ik dus zeg maar echt niet. Van de achtbaan vind ik t omhoog gaan ook het engste... Daarom heb ik maar gekozen voor de Cable Way. Alles beter dan de railway. Na een paar minuten in de Cable Way mocht ik er gelukkig weer uit (de vloer is zeer goed geïnspecteerd moet ik zeggen
Undecided
).

Helaas was onze bus net 5 minuten weg en hadden de chauffeurs pauze, dus zouden we een uur moeten wachten op de volgende bus. Ons ‘goede' idee was om daarom maar lopend (ach ja, waarom niet he...) naar het volgende punt te gaan. Dit bleek een uur in beslag te nemen.. Uit ons boekje kwam naar voren dat er ook een kortere weg was, namelijk die over de vallei met de Scenic Skyway...

Surprised
Wat doen ze me aan hier!!? Maar ja, de kortste weg en ook niet meer een uur lopen trok toch ook wel aan, dus besloten om dat ‘bakkie' in te gaan. Het duurde maar heel kort, maar ik vond het vreselijk. Twee kanten waren open dus er kwam ‘lekker' wind naar binnen en het matglas op de grond, draaide de chauffeur naar kristalhelder op het moment dat we vertrokken waren... Dat ik er uit was heb ik nog even mijn tranen de vrije loop gelaten en daarna zijn we blij weer verder gegaan.

Nu was het nog maar een half uur lopen naar Echo Point met uitzicht op de Three Sisters (3 rotspilaren met een Aboriginal verhaal erachter). Dit viel gelukkig mee en we hadden prachtige uitzichten op (de andere kant van) de vallei. Vanaf Echo Point hebben we de bus genomen naar de Honeymoon lookout, waarvan we in eerste instantie allebei niet zo goed wisten waarom het zo heet... Toen werd er verteld dat je hier vandaan de zon achter de Blue Mountains zag verdwijnen bij zonsondergang. Ahhh... duidelijk... Zo lang konden we niet wachten, want het was 3 uur...Daar vandaan weer een busje gepakt, nu naar de Gordon Falls. Maar ja, aangezien het hier al even niet geregend heeft, was die fall niet zo heel erg groot

Undecided
(understatement). Het was mooi, maar het was erg weinig water als je begrijpt wat ik bedoel...

De bus heeft ons teruggebracht naar Katoomba en daar hebben we nog lekker een drankje gedaan bij onze ‘stamkroeg'. We zijn te voet weer naar het hotel gegaan en na een uurtje chillen hebben we heerlijk gegeten in het restaurant van het hotel: het Jameson views restaurant. Wat een uitzicht zeg! Schitterend en het eten was fenomenaal. Ik heb als toetje een chocalade fondu gehad met fruit en marshmellows. Mmm... Daarna nog een uur in bad gelegen (al die spiertjes moesten toch weer ontspannen he) en een stand up comedian show gekeken op tv. Michel lag al voor het einde lekker te maffen en ik ben daarna ook snel in slaap gevallen. Wat een dag!

Greetz,

Petra en Michel

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!