Petra en Michel Down Under

Blue Mountains

Hey everybody,

Vandaag zijn we weer verkast. Deze keer zijn we een stukje landinwaarts getrokken naar de Blue Mountains. We gingen met de trein en dat is normaal gesproken maar twee uurtjes vanaf Sydney Central Station. Dat duurde vandaag echter wat langer. Bij Leura (een station voor ons eindpunt Katoomba) wilde iemand voor de trein springen

Surprised
, dus mochten we niet doorrijden totdat de politie hem/haar in de kraag had gegrepen. In Australië noemen ze dat trouwens self-harm yourself ipv zelfmoord plegen...

Met een half uur vertraging zijn we toch weer veilig aangekomen in Katoomba in het hart van de Blue Mountains. Aangezien het maar vijf minuten lopen was naar ons hotel (Mountain Heritage) zijn we ‘lekker' gaan lopen. Kleine stukjes kunnen nog best tegenvallen als ze steil bergop zijn

Undecided
. Ach ‘elk nadeel heb ze voordeel', de kuitjes zijn ook weer getraind en lang leve de Samsonite koffers met vier wieltjes...

Het Mountain Heritage is een prachtig 18e eeuws klassiek Engels ingericht landhuis op de rand een heuvel met een schitterend uitzicht over Jameson Valley. In deze vallei zie je een blauwe gloed hangen van de verbrande eucalyptus olie waar dit gebied zijn naam aan te danken heeft. We hebben weer een mooie kamer (in dezelfde landelijke stijl) en na onze koffers in de kast opgeborgen te hebben en het paardrijden voor overmorgen geregeld te hebben zijn we weer (berg op en af) richting het centrum gelopen. Daar hebben we lekker een terrasje gepakt om een drankje te doen

Cool
. Het was echter zo lekker en gezellig dat we daar ook maar gegeten hebben... Voor Petra een broodje hamburger met frites en voor mij een Berg pizza (Pizza met tomaat en geitenkaas). Het was echt heerlijk in het zonnetje en we hebben lekker de sfeer van het stadje opgesnoven. 20 meter verderop stond iemand lekker klassieke muziek te spelen op z'n dwarsfluit. Het was dus een heel geslaagde en relaxte middag.

Terug in het hotel hebben we nog even lekker liggen lezen en zijn we even lekker in bad gegaan. Nu zitten we in de lounge het weblog bij te werken onder het genot van een Malibu cola en Creme de Banana Cola (waarvan volgens Petra de crème de Banana lekkerder is dan die van Bols, we zullen proberen een fles mee te krijgen Linda /Mams...)