Petra en Michel Down Under

Homeless

G' day allemaal,

Ja ja het is hier inderdaad al 1:30 uur 's nachts, maar toch nog even een updateje van vandaag.

Undecided

Denk je je reis helemaal goed voorbereid te heben. Alle slaapplaatsen geregeld. Vind je een brief op je deur. Of je wilt komen betalen vandaag.

Surprised
Wat blijkt: we moeten morgenochtend om tien uur hier weg terwijl we hier tot zaterdag zouden blijven. Het is ons niet helemaal duidelijk geworden, maar we denken dat er wat betalingsproblemen zijn en dat het appartementencomplex moet sluiten. No worries, dat is waarschijnlijk wel weer op te lossen. Maar voorlopig zijn we homeless.
Frown

We zijn daarom toch maar gewoon de stad in gegaan en het plan van de dag gevolgt. (voorzover we die hadden natuurlijk).

Kwart voor vier zijn we naar de bus gelopen hier om de hoek. Weer een mooi toertje gemaakt naar het centrum. Ik kan je verklappen dat buschauffeur in Sydney niet de makkelijkste baan is. Moeilijke bochten, veel verkeer en met name een voetganger heb je zo onder je busje zitten. Maar voor ons is het een ideaal vervoermiddel. Rond half vijf waren we weer down town Sydney met nog een klein stukje te lopen naar de eerste attractie van de dag: Sydney Wildlife.

In Sydney wildlife kun je ongeveer 1000 inheemse diersoorten zien. Dus veel slangen, spinnen en andere buggsies. Maar natuurlijk ook Kangaroo's, Wallaby's en de o zo schattige Koala. Veel van deze dieren wil je in het wild niet tegen komen. Australie bezit de twijfelachtigeeer om zowel de meest giftige slang alsook de meest giftige spin ter wereld te hebben. En bij deze twee blijft het niet. En dan denk je: maar die zitten toch ver buiten de bewoonde wereld?Nee hoor de meest giftige spin woont net als wij op dit moment gewoon in Sydney.

Surprised
Gezellig toch.. (Petra denkt daar anders over). Wordt tijd om de camper op te gaan halen.

Na Sydney wildlife zijn we exclusief gaan dineren bij een tent genaamd McDonalds. Nog nooit van gehoord maar je wordt snel geholpen and it tastes like home!

Wink
We zijn even lekker op een bankje gaan zitten en hadden binnen no time 20 tafelgenoten. (Voor diegenen die Finding Nemo kennen: Mine mine mine mine)

Toen snel de taxi gepakt naar het Opera House want om half acht begon de Opera. En volgens onze toerguide van gisteren mag je alles aantrekken als je maar niet te laat bent. Dus kwart over zeven zaten we in de zaal en hebben we lekker zitten genieten. Blijft toch speciaal een opera zien op de bekenste plek ter wereld. Tijdens de pauze mooi uitzicht over de haven en de Harbour Bridge. Ja ja het is behelpen maar iemand moet het doen.

Daarna maar weer snel naar huis want we moeten nog een slaapplek regelen. Na twintig seconden zoeken op hetinternet alweer wat gevonden. Het Metro Hotel on Pitt in down town Sydney.

Cool
Een mooi modern hotel voor een lagere prijs dan waar we nu voor zittten. Dus we zijn niet meer homeless, maar moeten morgenochtend wel even verkassen.

Voor de mensen die meer van plaatjes houden dan woorden (stripboekfanaten bijvoorbeeld..), we hebben aan deserie van vandaag nog wat fotootjes toegevoegd.

Groetjes en welterusten!

Petra en Michel

PS; Paps no worries, de fles is half leeg...

Tongue out

remco en ester

jeetje wat een verhalen allemaal!
Heel leuk om te lezen wat jullie daar allemaal meemaken.
En de fotos maken het helemaal compleet!
Geniet er lekker van!
Veel liefs van ons en dikke knuffels van de jongens!

Moeders

Zo maak je hele onverwachte dingen mee, maar is gelukkig weer op gelost.
Het ziet er allemaal heel indrukwekkend uit.
PS.Horeon heeft nog geen expert gezien en vraagt of wij contact op willen nemen met die jongen.
heb jij daar telefoon nr of adres van die jongen.
Laat dit niet jullie plezier bederven want het komt best wel goed. Knuffels voor jullie.Ma