Petra en Michel Down Under

Sydney rocks!

Hallo allemaal!

Here we are again! Vandaag een verslagje van 2 dagen, want we hebben wel internet op de kamer, maar voor 9 dollar per uur! Nou blijft Michel een financiele man he...

Tongue out

Gisteren zijn we vanuit Roslyn Gardens verhuisd naar het centrum naar het Metro Hotel on Pitt (street). Dat ging allemaal heel voorspoedig. Hier aangekomen hebben we de koffers gedumpt in de kamer en zijn we lopend naar Circular Quay (spreek uit Key) gegaan. Daar vertrekken de ferries naar Noord Sydney. Wij gingen naar Manly. Manly is een stad aan de South Pacific en staat bekend om Manly Beach. Dat moesten wij dus wel even gezien en geproefd hebben! De trip met de ferry was erg mooi en het was onwijs mooi weer gisteren. Volop zon en heel erg warm.

Cool
Op Manly zijn we straight ahead naar het strand gelopen en daar hebben we de middag doorgebracht met zonnen, slapen, naar surfers kijken en poedelen in de zee. Heerlijk dus! Nog wat winkeltjes bekeken en aan het einde van de dag weer terug naar down town Sydney. Beetje verbrand (op mijn voet wreef en onder mijn oksels!!
Surprised
), maar dat mocht de pret niet drukken. We worden al lekker bruin. 's Avonds hebben we gegeten en daarna nog lekker gedronken in een loungebar (buiten) in Cockle Bay Wharf.

Vandaag heb ik weer heerlijk uitgeslapen en was Michel alweer om 6 uur wakker... Om 11 uur hebben we ontbijt besteld op de kamer: pannenkoeken met marple sirup, banaan, vanille ijs en poedersuiker. Lekkerrrrr!!

Laughing
Dat was genieten.. Na dit voedingrijke ontbijt zijn we te voet naar de Sydney Tower gegaan en tussendoor wat geshopt op z'n Nederlands (kijken, kijken niet kopen...). Met zweet op mijn rug in de lift
Undecided
(ja, je hebt hoogtevrees of je hebt het niet he...), maar eenmaal bovengekomen een schitterend uitzicht op Sydney rondom. De toren staat echt in het midden van de stad. Helaas was het een klein beetje heiig. Toch zijn de foto's erg mooi geworden en kregen we een goeie indruk hoe groot Sydney wel niet is. Even geluncht en de rugzak gedropt in het hotel en op naar de monorail. Wat een makkelijk vervoermiddel zeg, net zoiets als de metro maar dan met uitzicht... Hiermee zijn we naar Darling Harbour gegaan. Dat vonden mijn voetjes zeer prettig! We zijn in Darling Harbour naar het Imax Theater geweest waar we de film Watchmen gekeken hebben van 2,5 uur. Gaaf hoor!! Na de film hebben we lekker langs het water gelopen en zijn we in een food court eten gaan uitzoeken, een wrap voor Michel en voor mij vis en gebakken aardappels. Dit hebben we buiten aan het water opgegeten. Daarna nog een tompouce ‘to go' gehaald (hier genaamd Vanilla Slice) en weer naar de monorail die ons weer (bijna) voor het hotel heeft afgezet. Nu zitten we op de hotelkamer met een kopje thee dit gebakje te nuttigen. Het leven is zwaar...
Wink

Morgen gaan we de camper ophalen en Sydney verlaten en richting Brisbane. We zijn heel benieuwd hoe dat gaat lopen: ze rijden hier namelijk links....

Surprised

Bye,

Petra en Michel

PS: Bedankt voor alle leuke reacties. Heel leuk dat jullie allemaal met ons mee zijn!

Naomi en Hendry

Hallo luitjes,
zo te lezen en te zien hebben jullie het wel naar jullie zin!He michel niet te veel van die pannekoeken eten he anders wordt je kop nog dikker!Gefeliciteerd met je moeder en broertje he!We gaan er vanavond ff een biertje bij ze drinken!Nou nog veel plezier jullie en ga zo door!

Groetjes Naomi en Hendry.

Tante Ineke

Rai heeft alles voor mij uitgeprint zodat ik op mijn gemak al jullie verhalen kan lezen! Geniet van deze mooie reis met z'n tweeen!! Groetjes Tante Ineke