Petra en Michel Down Under

Cairns here we come!

Hallo allemaal!

Vandaag was onze laatste dag in Sydney. Vanmorgen na het ontbijt gingen we op zoek naar een taxi. Was dus geen taxi te krijgen. Blijken er een soort vlootdagen te zijn. Er lagen 27 marineschepen in de haven van Sydney en alle matrozen en officieren waren lekker met de taxi's aan het crossen door de stad.

Undecided
Na een aantal mislukte pogingen en drie kwartier later maar gewoon de trein naar Mascot gepakt. Hier konden we onze camper ophalen. We moesten vanaf het station nog een stukje lopen en dat was aardig zoeken. Komt een Aussie aan ons de weg vragen.
Laughing
Dat wisten wij natuurlijk niet. Toen wij hem vertelden dat we zelf aan het zoeken waren en uit Nederland kwamen, ging hij op z'n fiets de weg voor ons zoeken. Hoef je in Amsterdam niet op te rekenen...
Wink
Bij de camper verhuur kregen we van een ouder Australisch stel hun overgebleven boodschappen. Drie tassen vol dus we hoefden geen boodschappen te doen. Aussies zijn dus zo te merken nog wel sociaal! Kwart over twee reden we weg in ons nieuwe (niet de geboekte 3 persoons, maar een 6 persoons !
Tongue out
) huis op wielen. Is nog best lastig met een camper van 10 meter, linksrijdend dwars door hartje Sydney rijden. Maar we kunnen nu wel zeggen dat we over de Harbour Bridge zijn gereden! En als je alles gehad denkt te hebben... Je mag in Australie gewoon op de vluchtstrook van de snelweg fietsen! En dat doen ze ook nog! Gekken.. Tijdens de rit naar Port Macquarie hebben we 4 kangaroos in het wild gespot. Ze wonen dus niet alleen in dierentuinen... Ook bordjes met ‘pas op overstekende koalas' is hier gemeengoed. Na veel mooie landschappen en 100 van de 400 km wegwerkzaamheden en dus zeven uur rijden, zijn we aangekomen op onze campsite (die was al gesloten, dus we moesten eerst nog even bellen...). Na een kwartiertje was onze camper geĂ¯nstalleerd en zaten we lekker aan het avondeten: Bananen-Mango smoothie en getoast brood met kaas, ham en pindakaas. Mmm... Zo meteen ons bedje opbouwen en lekker slapen in onze huge (en dus heerlijk ruime) camper...