Petra en Michel Down Under

Vermist: Great Barrier Reef...

G'day mates!

Vandaag zijn we vroeg opgestaan. Het was de dag om naar het Great Barrier Reef te gaan. Om zeven uur zou ons ontbijt op de kamer worden gebracht (we zijn inmiddels zo verwend dat we niet meer met het volk willen eten

Tongue out
) dus de wekker was om half zeven gezet. Dat noemen ze dan vakantie...Na het ontbijt hebben we onze spulletjes gepakt en zijn we door de bus naar de haven van Cairns gebracht. Om klokslag half negen voeren we met een grote catamaran uit op weg naar de eerste stop van vandaag: Green Island.

Green Island is een zand-eiland in het rif zo'n vijftig minuten varen van Cairns. Op het eiland is een resort gevestigd maar je kunt er ook vanuit duiken, kayakken en snorkelen. Petra had echt haar dag vandaag; op het moment dat we uitvaarden kwam de kapitein met een leuke mededeling. Iedereen moest blijven zitten omdat de zee nogal ruw was. Echt een leuke mededeling als je snel zeeziek bent...

Undecided
Eenmaal aangekomen op Green Island (heel erg mooi groen eiland met een hele blauwe zee vol koraal en vissies) voelde Petra zich ook niet echt lekker. Maar we hadden even tijd om bij te komen voordat we de volgende tocht van vijftig minuten naar het ponton bij het Outer Reef zouden gaan ondernemen.

Een kwartiertje na aankomst kreeg ik mijn duikbriefing bij de duikschool om later die dag bij het outer reef te kunnen gaan duiken.

Laughing
Ik kreeg de instructie van Ty (een Australiër met onwijs veel gevoel voor humor en een enorm blije kop). Na de instructie zijn we even over het strand gaan lopen en het eiland een beetje gaan verkennen. Door de ruwe zee was Petra nog steeds niet echt lekker en zag ze het niet zitten om nog eens vijftig minuten verder te varen en later die dag nog een keer twee uur terug. Omdat we samen op vakantie gaan hebben we besloten om samen op Green Island te blijven en er een leuke dag van te maken.
Cool

Ik kon mijn duik vanaf het eiland zelf maken in het koraal om het eiland heen. Nadat we gegeten hadden (waarbij Petra aangevallen werd door de plaatselijke fauna (lees: vogels)) en ik de oefeningen in het zwembad had gedaan zijn we vanaf het strand de boot op gegaan, heb ik Petra uitgezwaaid (die was al lang blij dat ze effe niet op een boot hoefde te zitten

Wink
) en uitgevaren. Ongeveer 200 meter uit de kust zijn we voor anker gegaan en werden we een voor een uit de boot geduwd. Na een paar pogingen bleek dat er gebeurde waar ik al bang voor was in het zwembad: ik kon de druk in mijn oor niet klaren. Hoe meer ik naar beneden ging, hoe groter de druk dus werd. Dit is gevaarlijk met duiken, dus ik moest helaas het water weer uit zonder de flora en fauna goed bekeken te hebben.
Surprised
Balen!!! Het zat niet mee vandaag.

Maar goed, teruggekomen ben ik bij Petra op het strand gaan liggen (die lag lekker te bakken op een ligstoel) en hebben we even gepoedeld in de o zo blauwe en heldere zee. Heerlijk! Om half 3 hebben we de boot terug genomen (we hebben lekker buiten in de wind gezeten, dus dat ging wat beter) en waren we blij om weer vaste grond onder onze voeten te hebben.

's Avonds zijn we lekker uit eten gegaan in het centrum van Cairns bij Paddywhacks. Daar heb ik emoe, krokodil, barramundi (Australische vis) en kangoeroe gegeten!!

Surprised
Het was allemaal erg lekker, maar niet vreselijk bijzonder ofzo. Wel geinig om dat eens te eten! Ze hadden ook haai op de kaart, maar dat is voor volgende keer.... Ook Petra heeft heel exotische gegeten: wiener schnitzel met friet... Onze ober was Nederlands en 6 jaar geleden geemigreerd naar Australie, dus die hebben we eens even uitgehoord. Heel interessant allemaal. Eenmaal terug in onze hotelkamer nog effe gechilled en al snel in slaap gevallen.

Ondanks dat het niet echt onze dag was vandaag en we niet alles van het Great Barrier Reef onder water bekeken hebben, was het zeker een bijzondere, gezellige en erg leuke dag!

Cheers,

Laughing

Petra en Michel

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!